Concerto XI do Pórtico do
Paraíso
S. I. Catedral. 2 –
III – 2018
Boa noite e benvidos a S. I. Catedral, onde Carlos Núñez
ofrecerá o concerto inaugural do Pórtico do Paraíso. Algo importante e eu diría
que transcendente: "cos mesmos instrumentos que están representados na
policromía do Pórtico do Paraíso do s. XIII, que volverán a cobrar vida no
mesmo lugar no que foron tallados grazas ó bo facer do taller dirixido por
Manuel Brañas da Deputación", o gaiteiro Carlos Núñez, por unha banda, e
os instrumentos do Pórtico do Paraíso, por outra,
xogarán connosco nesta noite de maxia e poesía.
A catedral, coma sempre, abre as súas portas á cultura, a
música, ao pensamento e a oración. A todos se nos brinda esta oportunidade. Os
músicos do apocalipse están a tocar para nós; fagamos un esforzo para
escoitalos.
Agradecemos o seu saber estar, o seu respecto, e a súa
colaboración para que todo saia o mellor posible. Desconecten os móbiles e feliz audición para
todos. Boa audición para todos.
Concerto de
Carlos Nuñez en Ourense
dentro do Pórtico
do Paraíso 2018
Carlos
Núñez é coñecido como unha das grandes figuras internacionais da música celta.
O éxito da súa carreira foi tan extraordinario para un instrumentista que
eclipsou a súa formación académica como frautista do pico. Non obstante, a súa
visión da música celta como música histórica fixo que os seus concertos e
gravacións cos grandes da música clásica fosen relativamente frecuentes, así
como os seus concertos sinfónicos en "templos" da Música Clásica como
o Musikverein de Viena ou o Boston
Symphony Hall.
Fai un par de anos Carlos Núñez dirixiu un concerto moi
especial na catedral de Santiago onde fixo soar, por primeira vez, todos os
instrumentos representados no Pórtico da Gloria, esculpidos polo mestre Mateo no século XII.
Na mentres, Carlos Núñez visitou na terra da súa familia
paterna en Ourense o taller da Deputación dirixido por Manuel Brañas para
coñecer as réplicas feitas fai décadas dos instrumentos do Pórtico do Paraíso.
Entendeu que, aínda que moitas veces se di que esta é unha versión de Santiago,
os instrumentos teñen pouco que ver, algúns son moito máis similares aos
exemplos da iconografía musical europea que a Compostela e outros son moi
orixinais, quizais con características únicas ourensás. E no verán pasado, en
tres concertos dedicados ao repertorio medieval dos mosteiros emblemáticos da
provincia de Ourense, animouse a usar algún deles e tocalos.
Así como os de Santiago ten xa varias xeracións e fóronse
perfeccionando ao longo dos anos, os de Ourense só ten unha primeira xeración,
polo que o mestre luthier Christian Rault
-que no seu día estivo detrás do proxecto inicial de Santiago e do de Ourense-,
foi invitado a facer un curso que deu lugar a novas réplicas perfeccionadas
dalgúns deles, que se interpretarán neste concerto de inauguración e estarán a
disposición dos músicos que desexen utilizalos no futuro.
Carlos Núñez puido confirmar a profunda conexión destes
instrumentos medievais coa tradición, que se converteu na clave para que
especialistas de todo o mundo puidesen recuperala. Galicia é un lugar
privilexiado xa que, en gran parte, toda esta música medieval continuou vivindo
na tradición oral, comezando coa gaita e co gaiteiro máis universal, que está
decidido a recuperar a centralidade que tiña na Idade Media, na que media
Europa peregrinou aquí traendo e levando músicas e, como ben se sabe, ata o Rei Sabio - educado en Maceda e Allariz
- compuxo en galego as súas cancións ou Cantigas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.